در این مقاله میتوانید در این باره بیشتر بخوانید.
سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری( CRM) میتوانند به کارمندانی که ارتباط مستقیم با مشتریان دارند، اطلاعاتی دربارهی شخصیت، تاریخچهی خرید، علایق و نگرانیهایشان بدهند.
ممکن است شما از امکانات نرم افزارCRM و مدیریت ارتباط با مشتری شنیده باشید.
خوب CRM فقط یک نرم افزار نیست بلکه بیشتر از آن است.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یک مولفه حیاتی است، و کل کسب و کار نیاز به درک مدیریت ارتباط با مشتری در تمام بخشها و عملکردهای کسب و کار برای تشکیل رفتار مناسب برای مدیریت CRM دارد.
کسب و کاری میتواند کارآمدتر شودکه مشتری با کسب و کار ارتباط برقرار کند، در عرض چند ثانیه نماینده خدمات مشتری میتواند فایلهای مشتریان را تولید کند.
این به کارمند همه اطلاعات در مورد مشتری و تعامل آنها با کسب و کار را میگوید.
بنابراین
مدیریت ارتباط با مشتری از سه بخش؛ مشتری، روابط و مدیریت تشکیل شده است.
منظور از مشتری، مصرف کننده نهایی است که در روابط ارزش آفرین نقش حمایت کننده را دارا میباشد.
منظور از روابط، ایجاد مشتریان وفادارتر و سودمندتر از طریق ارتباطی یادگیرنده میباشد و مدیریت عبارتست از خلاقیت و هدایت یک فرآیند کسب و کار مشتری مدار و قرار دادن مشتری در مرکز فرآیندها و تجارب سازمان.
مدیریت ارتباط با مشتری از اهرمهای بازاریابی، عملیات، فروش، سرویس دهی به مشتریان، مدیریت منابع انسانی، طرح و توسعه، مالی، فناوری اطلاعات و اینترنت به منظور حداکثر سازی کسب سود در ارتباط با مشتری استفاده میکند.
منبع :
بازاریابی رابطه مند و مدل های آن