تعلیم و تربیت در توسعه ،پیشرفت و دوام فرهنگ ملی موثر است.
موسسات تربیتی در توسعه و تکامل منابع و استعدادهای انسانی جامعه نقش اصلی را دارند.
مدارس، دانشگاه‏‌ها و دانشکده‏‌ها موثرترین و قدرتمندترین پایگاه‏‌‌های اجتماعی برای نیل به مهارتهای عقلانی، معرفت، فهم و شناخت لازم برای تصمیم گیری خردمندانه اند.
این موسسات بهطور مستقیم و غیرمستقیم عامل عمده پیشرفت‏‌‌های اجتماعی هستند و این پیشرفت‏‌ها با معرفت، هنر، تکنولوژی، شعور اجتماعی و دیگر موارد ضروری برای رشد ملی ارتباط دارد، تعلیم و تربیت باید نیازها و خواسته‏‌‌های اجتماع را برآورد.
در دهه کنونی مدارس دولتی و غیردولتی باید تندرستی و سلامت دانش آموزان را در جریان تلاش برای یک زندگی شاد، پربار و شکوفا کننده استعداد مورد توجه قرار دهند.
تربیت بدنی به عنوان جلوه‌ای از جریان کلی تعلیم و تربیت، فرایندی است آموزشی- تربیتی که هدف آن بهبود بخشیدن به اجرا و رشد انسان از طریق فعالیت­های جسمانی است و در صورت آموزش صحیح و اصولی نقش شایان توجهی را در فرایند تعلیم و تربیت ایفا خواهد کرد، در صورتی که عوامل آموزشی به درستی مورد توجه قرار گیرند درس تربیت بدنی در آموزش و پرورش به هدف­های خود نایل شده و می­تواند در خدمت اهداف کلی نظام تعلیم و تربیت کشور قرار گیرد.
عوامل آموزشی درس تربیت بدنی دارای ابعاد متعددی است که در این مقاله عواملی نظیر نیروی انسانی( معلمان تربیت بدنی، مدیران مدارس) کیفیت آموزشی معلمان تربیت بدنی، امکانات( وسایل و تجهیزات و فضاهای ورزشی )، وضعیت مالی، نظارت و کنترل، همکاری اولیای دانش آموزان در جهت ترویج تربیت بدنی و اجرای طرح­های ملی را شامل می‌شود.

 

منبع : عوامل آموزشی درس تربیت بدنی


مدیریت دولتی تربیت ,آموزشی ,تعلیم ,بدنی ,درس ,عوامل ,تعلیم و ,تربیت بدنی ,درس تربیت ,عوامل آموزشی ,و تربیت ,معلمان تربیت بدنی،منبع

مدیریت دانش

نظریه های مهاجرت

عوامل آموزشی درس تربیت بدنی

عوامل عملکرد شغلی

بازاریابی رابطه مند و مدل های آن

عوامل موثر بر وفاداری مشتری و مدل های آن

کیفیت محیط شهری

مشخصات

آخرین جستجو ها

بهترین سایت آموزش برنامه نویسی پایتون مرکز اطلاعات انجام خدمات نماشویی ارزان فروش درایر کمپرسور باکیفیت قیمت خرید تردمیل آشپزباشی مرکز خرید افزودنی های بتن خرید اینترنتی قطعات بیل مکانیکی Pc600 نکات نظافت روزانه