برخی از ویژگی‏‌‌های جهان امروز از قبیل، تغییرات پرشتاب، پیچیدگی فزاینده، رقابت روزافزون و افزایش شدید تولید دانش، سازمانها را بیتردید مم به ایجاد هر دو تغییر) درونی و بیرونی( میکنند؛ بنابراینسازمانها به منظور بقا و پویایی، مجبورند خود را با تغییرات محیطی منطبق کنند.
در تغییرات سازمانی که بعد از تنش محیطی در آن ایجاد میگردند شامل: تغییر در محل کار، شرایط استخدام، باورها، ارزشها ونگرش‏‌ها و مهمتر از همه تمام مولفه‏‌ها را نیز در بردارد باعث تغییر در فرهنگ یک سازمان میگردد.
بهطورکلی رمز ماندگاری یک سازمان در جهان پرتلاطم امروز، همگام و همسو شدن با تغییرات پیچیده بیرونی است تغییر یک واقعیت است و مدیریت تغییر سازمانی ازجمله کارهای اساسی مدیریت می‌باشد، که باید بهترین روش را برای مقابله با آن اتخاذ نماید.
تغییر یعنی دور ریختن افکار سنتی و قدیمی و ثبت اندیشه‏‌ها و افکار نو در سازمان‏‌‌های جدید.
باید توجه داشت که سازمان یک نظام بهم پیوسته است و تغییر در بخشی از سازمان بر روی دیگر بخش‏‌‌های سازمان نیز تاثیر می‌گذارد.
بنابراین ممکن است تغییری که در بخشی از سازمان مفید واقع بوده است در بخش‏‌‌های دیگر ایجاد زیان کند.
سطوح‏‌‌های اصلی تغییر در سازمان در بخش مدیریت بازاریابی، مدیریت فروش، برندینگ و نحوه ارتباط با مشتری می‌باشد.
تغییر در این سطوح برای بقای سازمان لازم می‌باشد.
علی رغم مهم بودن امر تغییر تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از فرایندهای مدیریت تغییر سازمانی با شکست مواجه می‌شود.
تجربیات تغییر و تحول سازمانی کشورهای در حال توسعه حاوی نکات جالب و آموزنده‌ای است که برای پژوهشگران این رشته و مسیولان تغییر و تحول سازمانی بسیار مفید و سازنده به‏نظر می‌رسد.

منبع :  تغییر سازمانی


مدیریت دولتی تغییر ,سازمان ,سازمانی ,مدیریت ,یک ,تغییرات ,تغییر در ,تغییر سازمانی ,مدیریت تغییر ,بخشی از ,است و ,مدیریت تغییر سازمانیمنبع

مدیریت دانش

نظریه های مهاجرت

عوامل آموزشی درس تربیت بدنی

عوامل عملکرد شغلی

بازاریابی رابطه مند و مدل های آن

عوامل موثر بر وفاداری مشتری و مدل های آن

کیفیت محیط شهری

مشخصات

آخرین جستجو ها

سبزوانه تی تی لینک برنامه و بازی اندروید کاف| کامپیوتر، آموزش و فناوری Info top classified ads مشکلات فنی کامپیوتری f89 دکوراسیون مبلمان و سوریس خواب منزل